Tartsd velünk az irányt!

Foglalkozás adatlap

Alapadatok
Zálogházi ügyintéző és pénzkölcsönző
421300
Irodai és ügyviteli (ügyfélkapcsolati) foglalkozások
Ügyfélkapcsolati foglalkozások
Pénzkezelők, pénzintézeti pénztárosok
Pénzkölcsönt ad zálogként letétbehelyezett tárgyak, ingatlan vagy egyéb biztosítás ellenében. Feladatai: a) személyi kölcsönként pénz kölcsönzése a sikeres jövőbeni termés vagy hasonló kötelezettségvállalás ellenében; b) a zálogként felkínált cikkek értékelése, a kamat kiszámítása, pénzkölcsönzés; c) a kölcsön visszafizetésekor a letétbe helyezett cikkek visszaadása, illetve nemfizetés esetén azok eladása; d) a kölcsön összegének beszedése, ha a zálog a sikeres jövőbeni termésre vagy más hasonló kötelezettségvállalásra vonatkozott; e) nyilvántartás vezetése az átvett tételekről, illetve a kifizetett és átvett összegekről.
  • személyi kölcsönként pénzt kölcsönöz a sikeres jövőbeni üzleti eredmények vagy hasonló kötelezettségvállalás ellenében
  • a zálogként felkínált cikkeket felértékeli, kiszámítja a kamatot, majd kikölcsönzi a pénzt
  • a kölcsön visszafizetésekor a letétbe helyezett cikket visszaadja, illetve nemfizetés esetén gondoskodik azok eladásáról
  • ha a zálog a jövőbeni termésre vagy más hasonló kötelezettségvállalásra vonatkozott, akkor beszedi a kölcsön összegét
  • nyilvántartást vezet az átvett tételekről, illetve a kifizetett és átvett összegekről
  • pénztárjelentést készít, elszámol a bevétellel
  • korszerű pénztárgépeket és egyéb eszközöket kezel
  • odafigyel a kliensek panaszaira
  • bár jellemzően ülő munka, munkáját változó munkahelyeken, esetenként utazás beiktatásával, ülve, állva, járással is végezheti
  • jellemző a karok, kezek, ujjak használata
  • állandó helyen, zárt térben dolgozik
  • gyakran meleg, vagy légkondicionáló által befolyásolt hőmérsékleten dolgozik
  • fokozott figyelmet igénylő munka
  • ügyfelek problémáihoz szükséges a tűrőképesség
  • Fejlődnek a számítógépes technológiai lehetőségek ezen a területen is.
  • Szükséges lesz az emberi alkalmazkodóképesség fejlődésére.
  • Az ügyfelekkel való bánásmód igényesebbé válik.
  • Fontossá válhat a nyelvismeret a munka elvégzéséhez.