Tartsd velünk az irányt!

Orvosi képalkotó diagnosztikai és terápiás berendezések kezelője

Milyen érdeklődési irányokkal kell rendelkezned?

Milyen egészségügyi követelményeket támaszt ez a foglalkozás?

Hogyan dolgozik?

Hol végzi a munkáját?

Milyen munkaidőben dolgozik?

Milyen nehézségek adódhatnak a munkavégzés során?

Milyen képzésben kell részt venned, ha ezt a pályát választod?

Képzési Útvonal

Mennyi keres átlagosan egy Orvosi képalkotó diagnosztikai és terápiás berendezések kezelője?

Minimum 0 Ft - Maximum 0 Ft

Mennyire könnyű elhelyezkedni?

Milyen lehetőségeid lesznek ezzel a foglalkozással? Milyen karrierút áll előtted?

Rokon foglalkozások

Ehhez a foglalkozáshoz hasonló, azonos érdeklődési területhez tartozó, egyéb foglalkozások:

Érdekességek

Találj ki!

1945. március 27-én születtem Lennep városában.
1923-ban bekövetkezett halálom nem kizárt, hogy összefüggésbe hozható az életem során végzett kísérletekkel.

Úgy iratkoztam be a Zürichi Műszaki Főiskolára, hogy nem volt érettségim.
Kezdetben az ozmózissal, a polarizált fénnyel és elektrooptikai kísérletekkel foglalkoztam.

1894-ben kezdtem meg a katódsugarakkal kapcsolatos kutatásaimat.
Az első sikeres felvételt feleségem kezéről készítettem.
Az általam felfedezett új sugarakat X-sugárnak neveztem el.
1901-ben elsőként kaptam fizikai Nobel-díjat.
A besugárzási dózisegység alapegysége az én nevemet viseli.
A rólam elnevezett technológia alkalmas – többek között – a csonttörések diagnosztizálására.

Megfejtés: Wilhelm Conrad Röntgen

Virtuális orvosi oktatás?

A technika folyamatosan fejlődik, az internet még mindig egyre nagyobb és nagyobb teret hódít az életünkben. Ez alól az oktatás sem kivétel. Íme, néhány érv és ellenérv a virtuális orvosi oktatás kapcsán:

Érvek:
- lehetőség nyílik egyedi környezet kialakítására, esettanulmányok bemutatására

- interaktívabb oktatási környezet, szimulációs gyakorlatokkal
- a virtuális világok rendelkezésre állási ideje 0-24, így bármikor szervezhető oktatás

- a kommunikáció avatárokon keresztül zajlik, így a diákok felszabadultabbak lehetnek

- a diákok kreativitásukat is megmutathatják, mivel a 3D-s világokban lehetőség van építésre is

- a virtuális világok kiválóan alkalmasak szerepjátékra, így egy-egy eset, betegségtünet könnyedén lemodellezhető

Ellenérvek:
- a virtuális világokban elvégzett szimulációk után a diákok nem éreznek késztetést, hogy egy-egy gyakorlat után további kutatásokat végezzenek a témával kapcsolatban

- egy adott prezentációs helyszín megépítése hosszú ideig tart és fenntartása is költséges

- a dinamikus, látványos 3D-s környezet könnyen elterelheti a diákok figyelmét az adott oktatási témáról

- a virtuális világokba vetett bizalom még nem alakult ki kellően, és a lehetséges eredmények sem mérhetők még

Tájékozódási lehetőségek